Polski Broadband
Liczba użytkowników łączy szerokopasmowych w Polsce to 8,4% obywateli, co oznacza, że wciąż pozostajemy w tyle za średnią Unii Europejskiej, która sięga 20%.
Narodowy operator zachowuje się jak telewizja publiczna, licząc na stały przychód z podstawowego abonamentu. "TP, dominując na rynku telekomunikacyjnych usług dostępowych, nie rozwija własnej infrastruktury, jednocześnie oferując przestarzałe, ale za to drogie usługi" - mówi Roman Napierała z D-Link. Tego typu opinie potwierdza raport, który w pierwszym kwartale tego roku opublikowała Komisja Europejska. Stwierdzono w nim, że głównym problemem rozwoju rynku w Polsce jest brak efektywnej konkurencji, bo Telekomunikacja Polska (TP) posiada 71-proc. udział w zyskach z krajowego rynku telekomunikacyjnego. Pomimo wzrostu znaczenia operatorów alternatywnych, w dalszym ciągu pozostajemy więc na łasce naszego inkumbenta. (...)
O barierach rozwoju rynku Broadbandu w Polsce znajdziecie w najnowszym wydaniu ComputerWorld (28).